הטבת המס תימשך? הבקשה של ועדת הכספים מרשות המיסים

איתי גדסי No Comments on הטבת המס תימשך? הבקשה של ועדת הכספים מרשות המיסים

ועדת הכספים בקריאה לרשות המיסים: דחו בשנה את ההפחתה בהטבת המס בנוגע לרכבים חשמליים. יו"ר הוועדה ח"כ גפני: "הוועדה מאוחדת בדעה שצריך לעודד את הרכבים החשמליים, על השינוי להידחות, ולפרק זמן עד שהממשלה תלמד את הנושא הזה"

ועדת הכספים צילום: דוברות הכנסת
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ועדת הכספים הזמנית, בראשות ח"כ משה גפני, קיימה היום דיון בנושא הארכת הטבת מס הקניה לרכב חשמלי – דיון על רקע הפחתת היקף ההטבה במס הקנייה של רכבים חשמליים ורכבי פלאג-אין עד ציון 100, שנכנסה לתוקף בתחילת החודש, בהתאם למתווה שנקבע לפני מספר שנים.

יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני פתח את הדיון: "המציאות הזו היא שלא מדובר על רק עליית מחירים וכל הנושא, נכון שעליית המס צריכה להיעשות בראשון בינואר, אבל אם רוצים לדאוג ליוקר המחייה, ולאיכות הסביבה ולבריאות של כולנו, את זה היה צריך לעצור. לכן אנחנו מקיימים את הדיון לבקשתי ולבקשת חברי כנסת, מיכאל ביטון, ינון אזולאי, אחמד טיבי ואחרים, היה צריך שמשרד האוצר יתערב בעניין הזה, ולמנוע זאת".

מנכ"לית המשרד להגנת הסביבה, גלית כהן: "כניסת רכבים חשמליים לישראל היא קריטית מבחינה סביבתית, הצמצום יפגע ביכולת של ישראל לעמידה ביעדי האקלים, התחייבנו ל-95 אחוז רכבים חשמליים ב-2035, אנחנו כרגע על 1.1 אחוז. זיהום הסביבה מתחבורה, הוא הגדול ביותר במדינת ישראל, הם הגורם הגדול ביותר לתמותה".

עוד הציגה המנכ"לית כי במשרד כי בשנתיים האחרונות הכדאיות הכלכלית לרכישת רכב חשמלי נפגעה כתוצאה מעלייה במחיר הרכישה ובתעריף החשמל, וכי על מנת לעמוד ביעדים הלאומיים ולהימנע מפגיעה במעבר השוק לתחבורה חשמלית יש לדחות את מתווה עליית המס על רכב חשמלי בלפחות שנתיים.

במהלך הדיון הצביעו ברשות על חדירה של כ-20% של רכבי פלאג אין ורכבים חשמליים לישראל בשנת 2022, ועל הטבה משמעותית לרוכשי רכבים אלה גם ב-2023. חברי הוועדה הצביעו על 1.1% אחוזים בלבד. במשרד להגנת הסביבה קראו לדחות את ההפחתה בשנתיים לפחות : "הגורם הגדול ביותר לתמותה מזיהום בישראל".

מירי סביון, משנה למנהל רשות המיסים: "הממשלה ממשיכה לעודד כניסה של רכבים חשמליים, אין ספק שלרכב חשמלי יש יתרונות על רכב בנזין, הוא פחות מזהם, רכב חשמלי מקבל הטבה על מיסוי, סך ההטבה לרכב חשמלי יכולה להגיע ל-77 אלף ₪ לרכב בשנת 2023, זה עידוד מאוד משמעותי לרכב שנכנס למדינה השנה.

"רכב חשמלי לא משלם בלו, שזה מס על נסועה, רכב בנזין שמשלם על דלק, משלם רכיב מאוד משמעותי על הבלו. כשהמעסיק זוקף שווי שימוש לעובד, רכב חשמלי מקבל הפחתה של 1,200 ₪, זוקפים לו הטבה בשווי נמוך. יש פה שורה של הטבות לרכבים חשמליים, שנכונים לשנת 2023. יחד עם זה, קודם כל צריך לבוא ולומר שאנחנו רואים גידול של חדירה של כלי רכב, הגענו ליותר מ-42 אלף רכבים, עם רכבים אחרים ופלאג אין, הוא מגיע לקרוב ל-20 אחוזים מסך הרכבים שיובאו לישראל השנה, יחד עם הפלאג אין. אנחנו כבר רואים שיעור חדירה משמעותי, גדול לעומת שנים קודמות" אמרה המשנה למנהל רשות המיסים.

יו"ר הוועדה סיכם את הדיון וקרא לרשות המיסים להקפיא את הצעד לשנה: "רשות המיסים – הוועדה מאוחדת בדעה שצריך לעודד את הרכבים החשמליים, זה דבר שצריך היום להידחות, ולפרק זמן עד שהממשלה תלמד את הנושא הזה, האם אפשר להמשיך את ההטבה או לעשות זאת בדרך אחרת, אבל במשך שנה שההטבה תשמר".

"עוד לא הגענו לאחוזי החדירה של מדינות אחרות, כמה זיהום אוויר יש מהמכוניות הרגילות וכמה מהחשמליות שאתם אומרים אפשר להוריד את ההטבה? חברי הכנסת מכל המפלגות פונים אליכם ומבקשים לדחות את עליית המס בשנה. תבחנו את התהליך, ולא תבואו ערב פתחה של ממשלה חדשה, להעלות את המיסים, לפגוע בבריאות של כולנו. זאת החלטה שגויה, שצריך לתקן אותה, לא אומר לבטל, אבל לדחות בשנה ולשקול. זו הדרישה של ועדת הכספים מכם, אני מבקש שתחזרו אלי עם תשובה בתוך 3 ימים" סיכם גפני.



0 תגובות